Navă gigant construită în România pentru Norvegia

1
224


Gălățenii de la Șantierul Naval "Damen" au lansat o navă destinată exploatărilor petroliere de pe platformele maritime. Vasul cu o greutate de 140 de tone și destinat unei companii norvegiene are o lungime de 80 de metri și poate găzdui 22 de oameni la bord

Pe Santierul Naval Damen Galaţi, membru al Grupului olandez Damen, s-a lansat la apă ieri  nava “World Sapphire”, vas de aprovizionare a platformelor de foraj marin destinat companiei “World Wide Supply” din Norvegia. Firma din scandinavia a comandat șase astfel de vase, World Sapphire fiind ultima dintre acestea.

"Nava s-a construit în colaborare cu Șantierul Naval Damen  din Gorinchem (Olanda), de asemenea membru al Grupului Damen. Cei din Gorinchem au asigurat proiectarea și principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită și finalizată la Galați", a precizat Corina Pîrvu, purtător de cuvânt al șantierului naval. Apă potabilă, saramură și noroi de foraj Destinația principala a navei va fi transportul de mărfuri (combustibil, apă potabila, saramură, ciment, barita, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) și a echipajelor la/de la platformele de foraj marin sau platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele și marile lumii. "Nava poate transporta pe punte și containere conventionale pentru diverse marfuri. Totodată, va fi dotată cu echipamente pentru depoluare marină", a mai precizat Corina Pîrvu. Din punct de vedere tehnic, nava are asigurată propulsia cu două propulsoare azimutale Schottel și va opera ca o navă cu “poziționare dinamica DP2”. "Construirea in Romania/Galati a unei astfel de nave de aprovizionare reprezinta inca un semnal clar ca Santierul Naval Damen Galati este capabil sa construiasca orice tip de nava tehnica la standarde de constructie superioare", a mai afirmat reprezentantul Damen Galați.

Navă gigant construită în România să înfrunte furtunile năpraznice din Marea Nordului

1 COMENTARIU

  1. Se fac nave din astea cu zecile la santiere din Braila,Tulcea,Galati…problema este ca munca cea mai grea si mai periculoasa se face in Romania.In santierele din Romania se face structura metalica,se sableaza,vopsesc,sudate motoarele,etc,etc…apoi dupa ce totul este gata,navele sunt remorcate pana in Norvegia unde se monteaza cateva macarale,cateva suruburi…in fine munca cea mai frumoasa si mai usoara,bine platita este in Norvegia,iar sclavia in Romania.Sa traiti bine,un fost navalist scarbit de conditii si sistem!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here